Kui vaadata blumm.ee lehte, võib tekkida tunne, et tegu on pooliku projekti või katsetusega. Eks ta pisut nii ole olnudki umbes viimased poolteist aastat. And here is why.

2018 aasta hilissuvel vaatas juhatus otsa BLUMM OÜ tegevusele ning efektiivsusele. Ehkki asi ei olnud kahjumlik, oli käesoleva väikese kasumlikkuse pärast tööd rohkem kui asi seda väärt oli. Viimase 7 aastaga oli PublicTV (Best Propaganda OÜ) küljest välja kasvanud loov- ja meediaagentuur Blumm küll paisunud suuremaks kui kunagi varem, kuid tegu ei olnud efektiivseima ärimudeliga. Asuti Blummi ärimudelit muutma. Kindel plaan puudus. Oli vaid visioon, et Blumm peaks tugevamalt liikuma digiturundusse, vähendama loovagentuuri osa ning jätkama meediavahenduse osaga võimalusel samas proportsioonis. Liiguti tugevamalt mudeli poole, kus enamik töid teevad vabakutselised partnerid ja mitte palgatöötajad. Juba pool aastat hiljem tunnistas tegevjuht, et ehkki käive oli kordades väiksem, olid veel suuremates kordades väiksem ka stress, kasumlikkus aga kordades suurem. See oli 2019 varakevad ning ehkki mudel oli veel selgitamisel, oldi juba tugevamalt digiturunduses ja kaaluti ka teisi tegevusi. Suvi – nagu paljudel aladel – oli ka meil “hapukurgihooaeg”. Seda aega kasutati enese koolitamise ja sügavamalt kurssi viimisega digiturunduse, konkurentsi ja teiste teemadega.

2019 aasta suve lõpuks turg aktiveerus normaalselt ning asuti aktiivsemalt oma ressursse koondama ja keskenduma digiturunduse suunale veelgi tugevamalt. Uuriti uusi võimalusi ja uuriti turgu. Ehkki digipädevus oli ettevõttel alles ning isegi täiendatud, avastati, et turg digiagentuuridest üleküllastunud: kuulsamate nimede seas on siiani piisavalt ka ühe- või kahemeheagentuure ja vabakutselisi, seega see suund ei saanud olla vundamendiks. Kuna Eestis üldiselt on turunduse nimi ära rikutud (turundust samastatakse reklaamiga/müügitoetusega) ja suurem visioon on seda asja muuta, võeti suund kasvuagentuuriks saamiseks. Sealt siis nimetus GrowtHouse (jah – seal on 2 H-tähte: üks seisab lihtsalt teise taga ;)). Uuteks põhitaladeks said strateegiline turundus, digiturundus ja müügitoetus. Ka meediavahendus pole kadunud, kuid põhitegevuseks see jääda ei saanud (mitte ilma strateegilise ja taktikalise plaanita). 2020 aasta esimese kuuga olid plaanid tehtud ning… siis saabus märts.

COVID-19 seatud piirangutega kadus väga suur osa klientidest ja tehtud eel-lepetest. Nagu paljud teised ettevõtjad, asusime eri uusi võimalusi proovima. Digiturunduse võimekus oli olemas – ehk õnnestuks kasutada kaugjuhtimisel töötubasid teha? Ehk on kliente, kelle kaupu saab meie müügimeeskond müüa otsemüügi teel? Kas suudaksime oma kliente kokku tuua nii, et nad oleksid kasulikud teineteisele ja samas ka meile? Antud tegevustest saime vaid mõned kontaktid ning lahendused, kuid uut “heurekat” loomulikult ei tulnud.

Sellegipoolest jätkasime ka osade planeeritud tegevustega: ehkki märtsis jäi ära planeeritud praktikaprogramm, saime selle käima lükata juunis. Muude koolituste seas katsetasime ka praktikantide koolitamist-kasutamist turuuuringute läbi viimisel. Samuti jätkasime Turundustahvli nimelise blogi kirjutamisega, et levitada turunduse tegelikku olemust ja tähtsust ning kummutada valearvamust, et turundus võrdubki reklaamiga (ja ka müügitoetusega). Samuti pidasime enamvähem kinni ka uudiskirjade saatmise plaanist.

Nagu eelpool mainitud, siis lisaks strateegilistele turundustegevustele olid digiturundus ja efektiivne müügitoetus nüüd meie põhitaladeks. Müügitoetus ehk siis turunduskommunikatsioonitegevus, mis mõjutab otseselt müüginumbreid (erinevalt reklaamist) on ju see, millega meie maja kasvu loob. Seda ootab enamik ettevõtjaid ka reklaamist: kohest müüki. (Reklaami eesmärk aga ei ole kohene müük.) Suvel töötasime välja ka omaenda asjakohase tööriista efektiivseimaks müügitoetuseks digiturunduses (täpsemalt sotsiaalmeedia otseturunduses): Facebook Messengeri roboti. Botist ja ta edukatest tegemistes saad lugeda lähemalt artiklis “Geniaalne Müügitoetustööriist.”

Olemegi oma transformatsiooni-jutuga jõudnud praegusesse momenti – sügis 2020. Jätkame strateegiliste ja taktikaliste turundustegevustega (turu-uuringud ja teised turunduse esmased tegevused sealt lähtuvalt), digiturunduse ja müügitoetustegevustega. Jah – ega täielikult selge ei ole siht tänaseni. Aga näeme, et need tegevused on nõutumad ja kõige vajalikumad meie väiksel turul. Eriti aga siit välja suundumiseks.

Seega tere tulemast kasvumajja: kohta, kus loome teile koos väärtust tõelisest turundusest ning lisamüüki müügitoetustegevustest. (Reklaami teeme ja vahendame jätkuvalt kah.. 😉 )

Edaspidi näete aina rohkem seega eraldiseisvat nimetust