Turundusmõtted

Miks on praegu parim aeg reklaamimiseks?

By 24. apr. 2020 No Comments

Nagu ikka, kui majanduses tekib allakäik või ettevõttel läheb raskeks, kärbitakse esimesena turunduseelarvet. See aga on halvim, mida teha! Olukorras, kus ühel või teisel põhjusel müük ei edene, annab just turundus kõige rohkem tagasisidet klientide eelistuste osas ehk ülivajalikku sisendit müüginumbrite tõstmiseks. Turundus aitab saada selgust majanduskeskkonnas toimuvatest muutustest ning langetada õigeid ärilisi otsuseid, mis aitaksid kriisist paremini väljuda.

Miks siis turundusega just praegu tegeleda?

  • Et rakendada töötajate vabanenud aega.

Olen rääkinud mitmete ettevõtjate ja juhtidega. Nii mõnelgi ettevõttel on hetkel kliente ja tööd vähem ning nad nõustuvad, et just praegu on sobiv aeg teha korda ettevõttesisesed teemad, mille jaoks enne aega nappis – nt uuendada kodulehekülje tekste, vaadata üle ettevõtte leitavus otsingumootorites (SEO), korrastada oma laod jms. Kui töötajate töökoormus on madalam, aga riik toetab palgakoormusega, tasub ju töötajaid rakendada!

  • Klientidele suunatud turunduskommunikatsioon on igikestev.

Turunduskommunikatsiooni toimepõhimõte on sama, mis propagandal: mida rohkem ja erinevates meediumites oma sõnumit korrata, seda suurema tõenäosusega sihtgrupid usuvad nii sõnumit kui selle levitajat. Turunduskommunikatsiooni puhul on oluline ka järjepidevus ehk olla potentsiaalsete klientide jaoks regulaarselt pildis, ka kriisi ajal. Turundus on pikaajaline investeering, mis toob suurt kasu kui panustada sinna järjepidevalt.

  • Reklaamide hinnad on all.

Kuna paljud ettevõtted tühistavad oma kampaaniaid ning jätavad ära erinevaid turundustegevusi, vabaneb erinevates reklaamkanalites eetrit, mille osas saab hindadega tingida. Hetkel on soodsamad nii internetireklaami kui välimeedia ja telereklaamide hinnad!

  • Reklaame on vähem, auditooriumid suuremad – paistad rohkem silma!

Teles ja digitaalses välimeedias (nt publictv.ee) on praegu vähem reklaame, mistõttu paistavad seal reklaamivad ettevõtted oluliselt rohkem silma. Telekanalite auditoorium on hetkel ka tavapärasest suurem, mistõttu saad iga investeeritud euro eest suurema auditooriumi.

Seega kasuta olukorda targasti:

  1. Ära lase kliendil end unustada
  2. Müü praegu seda, mida toetavad teised faktorid (hooaeg, hind, nõudluse kandumine sektorite vahel jne)
  3. Haara turunduskommunikatsiooni abil suuremat turuosa
  4. Investeeri läbi turunduskommunikatsiooni oma ettevõtte tulevikku – see on praegu soodsam!

Mõtle selle peale: igaüks oskab kulusid lõigata. Vaid nutikad lõikavad olukorrast magusaimad viljad!