Turundusmõtted

Kriisis on peidus võimalused

By 25. märts 2020 No Comments

Kõigepealt: täna peavad ka kõik ettevõtjad tegema koostööd ja olema partnerid, et hoida majandus ringlemas niipalju kui vähegi saab. E-poodidel on täna kuni 2-nädalased järjekorrad. Taksojuhtidel aga tööd vähem. Üks probleem aitab  siin lahendada teist. Meil on suure autode hulgaga partner, kes on valmis täna kulleritööd tegema. Kirjuta huvist: margus.tamm@blumm.ee

Sotsiaalse distantsi nõue ja karantiin on lükanud kogu maailma internetti – e-kool, live-ülekanded kodustest kontsertidest, tiimikoosolekud Microsoft Teams’is, online trennid, e-poodlemine jne. Kõik toimub edasi justkui nagu enne koroonat, aga nüüd lihtsalt internetis. See avab uusi võimalusi ettevõtetele, kes saavad suurendada oma müüki veebis, et vähendada languseid teistes kliendisektorites.

Veebi pakutavaid võimalusi tarbitakse praegu väga palju, nt USAs on andmemahtude kasutamine suurenenud 27% võrreldes varasemate rekordtulemustega. Kui kliendid on kolinud internetti, on ka ettevõtte jaoks just praegu kõige kasulikum oma digiteemad korda teha.

Millest peaks alustama?

„Koristust“ alustatakse ikka algusest! Esimesed teemad, millest peaks alustama oma digiturunduse korrastamist, on:

  • Mille järgi otsivad kliendid Sinu sektori ettevõtteid?
    Oletame, et Su ettevõte müüb kohvi. Kas potentsiaalsed kliendid kasutavad Google’is sagedamini otsisõnu “kohvioad”, “kohv” või “espresso”? Või hoopis midagi muud?

Võtmesõnauuring aitab kaardistada, milliseid sõnu kasutavad Sinu sektori kliendid otsingumootorites kõige enam. Nende sõnade parem integreerimine kodulehele toob Su veebilehele rohkem liiklust. Suurem liiklus = rohkem oste. Kui teostad oma veebilehe sisu haldust ise, kuid ei oska võtmesõnauuringuga alustada, küsi! 🙂 Tulevikus kirjutame sellest teemas kindlasti ka sügavamalt.

  • Kui hästi on otsingumootorites leitavad Sinu ettevõte ja kui hästi Su konkurendid?
    Vastuse annab konkurentsiuuring. See näitab, kus paikneb Su ettevõte võrreldes konkurentidega: mis sõnu, välislinke ja muid nõkse nad kasutavad.

Kohviettevõtte näitega jätkates: kui sektori kõige populaarsem otsingusõna on „kohvioad“, kuid Google kuvab selle sõna puhul enne Sind kuue konkurendi veebilehed, siis on väga tõenäoline, et kohviubasid sooviv klient Sinu veebilehele lihtsalt ei jõuagi. Nagu on kunstis ütlus “Hea kunstnik laenab, suurepärane varastab!”, nii on ka digiturunduses: kui tead mida teeb sinu ala digis üldiselt, tead ka enda suunda paremini seada. PS: siin ei pea me silmas sisu kopeerimist. See on alati väga halb mõte.

Kui Sul on huvi, võta meiega ühendust, et uurida erinevate võimaluste kohta. Lisaks eeltoodule annab esmaste kodulehe optimisatsioonide suhtes suuna kätte SEO-audit: https://blumm.ee/tasuta-seo/

  • Kuidas kasvatada liiklust veebilehele 20, 50 või isegi 100 protsenti?
    SEO tähendab veebilehe sisu ja tehniliste nüansside optimeerimist vastavalt peamistele kasutatavatele võtmesõnadele, et ettevõte oleks otsingumootorites paremini leitav.

Kui nt otsingusõna „kohvioad“ esineb korduvalt Sinu ettevõtte kodulehe mitmel alalehel, leiavad Su veebilehe kergemini üles kliendid, kes soovivadki kohviube osta. Mängu muidugi tuleb ka tehniline SEO: teatud funktsioonide korrasolek sinu lehel ja sõnade asukoht ning olemasolu eri kohtades.

Hetkel tegeleme SEO veebikoolituse + töötoa kokkupanekuga, mille läbimisel oskad oma kodulehe üle vaadata ja korda teha! Anna märku siin (mihkel.kahju@blumm.ee), kas Sul oleks huvi veebikoolitusel osaleda.

  • Kuidas suunata kliendid tagasi kodulehele ostu lõpuni sooritama?
    Paljud kliendid, kes Su kodulehele jõuavad, ei soorita kohe ostu. Aga oluline on end neile meelde tuletada. Lahendus on Google Ads, mis võimaldab paljude teiste kasulike funktsioonide seas dünaamilist taassihtimist klientidele. Ehk teisisõnu: Google Ads leiab üles inimesed, kes on Su veebilehel käinud ning kuvab neile teistel lehtedel Sinu reklaame. Väga kasulik võimalus suunata kliente ostu lõpuni sooritama või uut ostu tegema.

Kohviettevõtte näitega jätkates: kui klient vaatas Su kodulehel erinevaid kohviubasid, kuid ühtegi ostu ei sooritanud, siis näitab Google Ads talle Su kohviubade reklaami ka Facebookis, Instagramis või muudel lehekülgedel.

Mida veel tasub teha?

  • Viia ennast kurssi uute kanalitega, mis pakuvad täiendavaid väljundeid oma ettevõtte tutvustamiseks ja toodete/teenuste reklaamimiseks.
    Näiteks noorte seas on väga populaarsed TikTok ja Snapchat. Kas oled kunagi vaadanud, kui palju kasutajaid nendel kanalitel on? Ja kas tead, milline info seal paremini levib? Need on head kanalid nooremateni jõudmiseks. Praegu tasub need ka endale alla laadida ja seal ringi surfata või mis veel parem – küsi oma lapselt järgi!
  • Niimõnigi meedium on praegu väga odavam – tasub kaaluda nt TV, välimeedia ja digi oskuslikku mixi.
    Paljud sündmused ja nende reklaamid on tühistatud, mistõttu on TV eetriaeg praegu oluliselt soodsam kui ta samal hooajal muidu oleks. Sama odavnemine on toimumas ka paljude välimeediakanalitega. Kinnisvara tasub osta siis, kui hinnad on all. Mõtle läbi, äkki on just praegu parim aeg enda reklaamimiseks! Praegusel ajal turunduskommunikatsioonitegevuste laualt maha lükkamine on suurim viga mida enamik teevad.
  • Muuda olemasolevate või partner-ressurssidega oma ärimudelit.
    Näiteks olid sinu toote kliendid kohvikud-restoranid. Nad pandi kinni. Peaks erakliendi poole pöörduma?Loogiline! Kuidas. Võta ühendust mõne ettevõtjaga, kellel samuti töö väheneb – ehk on nende töötajad head otsemüügis? Ukselt uksele või telefoni teel? Vii oma toode vajajateni koju! 🙂