Turundusmõtted

Google ja PublicTV

By 1. apr. 2020 No Comments

PublicTV alustab 4. Maist Eestis Google reklaamide automaatkuvamist oma 217-nel ekraanil

PublicTV on ühistranspordi ekraanidel infot, sisu ja reklaami näitav ettevõte. Sisuliselt sai ettevõte alguse 2004 aastal alguses, kuid majandussurutis sundis 2009 aastaks uksed sulgema. 2011 aastal avati ettevõtmine taas: uute ekraanide ning kaasaegsema tehnoloogiaga. Nüüd olid ekraanid ka juhtmevaba internetiga ühendatud ja protsessid liikusid palju kiiremini.

PublicTV on viimased 18 kuud teinud teste esialgu PublicTV 50-l ekraanil üle Eesti koostöös Google-ga. Katsetatud on Google bännerite ja GDN-i videote automaatset kuvamist vastavalt ekraani ees olevale sihtgrupile. Tänu asjaolule, et ühistranspordis liikumine on uuritud nii Kantar Emori kui ka TLT eri uuringutega, on suhteliselt täpselt võimalik ennustada ekraanide ees olijate arvu vastavalt kellaajale.

Sihtimise täpsust lisab PublicTV ekraanides olev GPS-kiip: ka asukohapõhiselt on sihtrühmade liikumine teada. Kui teatud regioonides on pigem üliõpilased, siis teistes üksikud tööinimesed ja kolmandas teatud vanuses lastega pered.

Ehkki PublicTV-le omaselt on sihtimisvõimalused juba loomult palju paremad kui mujal välimeedias, andsid inimesed ilmselt viimase privaatsusleppega Google-le ka nõusoleku oma asukoht krüpteeritult ja isikut mitte tuvastamata Googlile edastada. Nii on Google-l võimalus hinnata iga GPS seadme 10m raadiuses olevaid nutiseadmeid: android-seadmeid 100 % ja teisi telefone Google otsingumootorit või mõnda teist Google appi (docs, drive, sheets, maps jpt) kasutades või ka siis, kui nende aplikatsioonide asukohajälgimine keelatud ei ole.

„PublicTV on alati olnud sihitav ajaliselt, geograafiliselt ja tänu sellele ka demograafiliselt. Tänaseks on lisandunud ka Google äppide ja seadmete abil sihtimine. Need kolm faktorit koos tegid PublicTV-st Google eelistatud koostööpartneri antud projekti arendamiseks.“ Sõnas ettevõtte tegevjuht Margus Tamm. „Kuna maailm liigub aina rohkem mõõdetavusse, automatiseeritusse ning programmaatilisse digiturundusse ning ka Eestis hakatakse rohkem mõistma Turunduse tegelikku olemust, on antud areng kindlasti loonud PublicTV-le konkurentsieelise Eesti meediamaastikul.“ Kommenteeris asja ettevõtte Arendus- ja Turundusnõustaja Mihkel Kahju.

Google reklaamid ilmuvad kõigil PublicTV ekraanidel alates esimesest Maist. Juba esimesest Jaanuarist on teatud suuremahulise profiiliga kasutajatel olnud võimalik Google Adsi kontol PublicTV DOOH lisafunktsiooni beeta versiooni katsetada.

PublicTV-st vaata rohkem: www.publictv.ee

 

 

 

 

Tegu on 1. Aprilli uudisega 😉
Küll aga on enamik fakte loos tõesed. 🙂