Turundusmõtted

Geniaalne Müügitoetustööriist: Messengeri kasutajamäng

By 5. sept. 2020 No Comments

Case Study: kuidas me Messengeri abil jäätisemüüki kasvatasime

Messenger kui potentsiaalne turunduskanal on Facebooki kõrval täiesti rakendamata. Sel suvel viisime oma klientide jaoks läbi mitu kampaaniat, kus Messenger tõestas end aga vägagi eduka eraldiseisva müügikanalina. Kuidas me Messengeri kasutasime ja millised olid mõned konkreetsed tulemused?

Messenger suudab suurepäraselt võimendada Facebookis läbiviidavaid kampaaniaid, mistõttu on hämmastav, et seda juba varem kasutatud ei ole. Rakendusel on üks oluline tugevus, mis muudab selle müügikanalina erakordselt edukaks – selle kampaaniates kasutamise viis on personaalne, mistõttu mõjuvad seal jagatavad reklaamsõnumid kasutajatele usaldusväärselt.

Kuidas toimib Messengeri kasutamine turunduskanalina?

  1. Esimene postitus. Kõigepealt tehakse ettevõtte Facebooki lehele või mõnda gruppi postitus võimalusega midagi võita ning konkreetse üleskutsega loosis osalemiseks postitust kommenteerida, laikida või jagada.*Pärast loosimise läbiviimist lisati postitusele “VÕITJAD ON LOOSITUD”.
  2. Bot võtab ühendust. Postitusele reageerijatega (olgu see laikija, kommenteerija, sheerija vms engage-ija) võtab automaatselt ühendust chatbot, kirjutades neile ettevõtte Messengeri kaudu. Jutu sisuks on juba järgmine üleskutse, mille eesmärk on, et inimene sooviks jagada loosimist ka oma sõpradega Messengeri kaudu. Selleks võib lubada talle iga loosiga liitunud sõbraga eest näiteks portsu lisahääli, mis aitavad osalejat võidule lähemale.
  3. Personaalne kontakt kasvatab usaldusväärsust! Inimene valib välja need sõbrad, kes on suurema tõenäosusega auhinnast ka ise huvitatud, mis aitab kõvasti tõsta postituse, toote ja ka ettevõtte nähtavust sihtgrupi seas, sest info jõuab personaalset ehk usaldusväärset liini pidi just nende inimesteni, kes on tõenäoliselt tootest niisamagi huvitatud. Lisaks meenutab bot küsimust ja võib küsida/juhtida mitmeid reaktsioone ja tegevusi.
  4. Kes ei võida, saavad sooduskoodi. Loositakse välja võitja, kuid kõikide teiste osalejate rõõmustamiseks ja meelitamiseks tehakse neile sooduspakkumine või antakse sooduskupong, mis aitab neid suunata ostuni.

 Konkreetsed tulemused ühe jäätisebrändi kampaaniast:

  • Kampaaniaperiood oli 7 päeva
  • Tasulisi lisalevitamise kanaleid ei kasutatud
  • 1+1 postitust ehk põhipostitus ja jätkupostitus
  • Levik kokku ~125 000 inimeseni Facebookis
  • Esimene postitus sai 51 687 nägemist ja ligi 1300 inimeste oli haaratud tegevustesse enne Messengeris toimunud tegevuste algust
  • Esimese postituse ~1300 inimest konverteerus 28 331 inimeseks Messengeris. Neid juhtis robot  ja nad said erinevaid sõnumeid konkreetse kampaaniaga seoses.
  • Esimene postitus sai mängu jooksul uusi engangemente ja lõplik tulemus oli 3245
  • Teine postitus sai 68 308 nägemist ja 9418 engangementi
  • 8772 inimest tegid kliendi lõppeesmärgina vajaliku tegevuse lisaks (ehk liikusid kliendi lehele ja ostsid kliendi kaupa)

Messenger toimib suurepäraselt Facebooki ja ka teiste meediumite kampaaniate võimendajana. Nagu näha, siis suudab rakendus kasvatada sotsiaalmeedias jagatava reklaami nähtavust isegi 95%. Tegemist on väga tänuväärse kanaliga, sest selle vahendusel jagavad inimesed infot edasi oma sõpradele juba turundajast sõltumata ja vabatahtlikult. Kuna tegemist on n-ö sõbralt-sõbrale levitamisega, on reklaami levik kiire ja efektiivne!

Tahad ka enda toote müüki nädalatega kasvatada, kirjuta margus.tamm@blumm.ee ning kirjelda oma eesmärki! 🙂