Praktiline Turundus

Alustame!

By 12. märts 2020 No Comments

Blumm GrowtHouse on kasvuagentuur. Kümne aastaga oleme arenenud loov- ja meediaagentuurist täisteenust pakkuvaks turundusagentuuriks, kes on orienteeritud ettevõttete äri kasvatamisele. Meil on väga tugev digiturunduskompetents, võimekad planeerimise ja videoproduktsiooni tiimid ning väike aga tugev loovosakond. Enamasti ei kasuta me nimetust “turundusagentuur” sest see nimi on ära solgitud – turul on ühemehefirmasid, kes antud nime kannavad, kuid kes vähe tegelevad turundusega vaid pigem reklaamivahenduse ja muu säärasega.

Aastate pikkuse tegutsemise jooksul Eestis ja väljas oleme näinud korduvaid, väga sarnaseid vigu ettevõtjate ja turundajate poolt. Eiratakse elementaarseid turundustegevusi ning palju tehakse läbimõtlemata „tükitööd“, tellides aeg-ajalt mõne tutvustusvideo, reklaambänneri, otseposti flaieri, arvates, et see ongi turundus.

Nagu Marketingi Instituudi tegevjuht Anu-Mall Naarits on öelnud, on 25 aastat tehtud Eestis turunduse nime all kes-teab-mida. Viimane aeg on hakata asju õigesti nimetama ja tegema!

Blumm seisab selle eest, et meie kliendid ja ka ülejäänud ettevõtted mõistaks turundust õigesti ning õpiks seda enda jaoks parimal viisil rakendama. Väga sagedasti öeldakse ‘turundus’ juba mõne reklaami, kujunduse, sotsiaalmeedia postituste või artiklite kohta. Professionaalid mõistavad turundust aga kui suurema väärtuse loomise ja tarnimise ahelat. See ahel algab Väärtuse ja turu valikuga ning alles lõppeb turunduskommunikatsiooni tegevustega. Ja tihti jäädakse sinna viimasesse osasse ringe tegema, mitte ei vaadata kogu ahelat.

 

Justnimelt LOOMISEST tuleb alustada. Esialgu luua plaan: ehk eri nüansid ahelas läbi mõelda ja uurida. Kui su väärtuspakkumine on juba loodud, siis tuleks kliendibaasi kokkukuivamise puhul kõigepealt sinna juurde tagasi pöörduda ja siis alles turunduskommunikatsioonitegevused üle vaadata. Turundajaks saad sa end kutsuda seega siis, kui tegeled enamike nüanssidega ahelikkus. Kui sa tegeled vaid mõne üksiku lüliga, siis oled sa tõenäoliselt sotsmeediahaldur, copywriter/kirjutaja/ajakirjanik, kujundaja, loovinimene vms.

Järgmistel kuudel hakkame regulaarselt avaldama artikleid, kus peatüki kaupa avame, mis on turundus ning kuidas seda enda jaoks õigesti tööle panna. Ilma redelita katusele ei roni. Nii on ka uued teadmised „redeliks edu poole“. Kuna turunduse puhul on ka tegevuste järjekord oluline, räägime asjadest õiges järjekorras:

  1. Mis on ja mis ei ole turundus? Turundusahela erinevad osad:
    1. Mida tähendab segmenteerimine? Miks ja kuidas seda kasutada?
    2. Turu valimisest sobiva toote või teenuse loomise ning arendamiseni
    3. Hinnakujundamine, tootmine ja tarne
    4. Turunduskommunikatsiooni erinevad tööriistad
  2. Turunduskommunikatsioon – kas kulu või investeering?
  3. Turundaja kompetentsid: kas palgata agentuur või võtta tööle inimene (kes millisteks töödeks?)
  4. Eesti meediamaastik ning reklaami toimimise põhimõtted
  5. Mida osta meedias ja turunduskommunikatsioonis ning mida mitte?
  6. Kompensatsioonimehhanismid Eesti meediamaastikul ja eri kanalites – kellelt saad enim?
  7. Meediakanalite mõõdetavus – mis kanalid on mõõdetavad ja kuidas?
  8. TV on kallis? TV + Digi = match made in heaven
  9. Digi on teemas: lasen teha proffidel või nokitsen ise?
  10. Välimeedia + Digi = samuti match made in heaven?

Palju on ehk kooliajast ära ununenud, ning kindlasti on ka ettevõtjaid (ning isegi „turundajaid“?), kes kunagi ei olegi nende asjadega praktikas kurssi viidud. „Kõik on ju alati toiminud – miks mul vaja midagi rohkemat teada? Pealegi ma tean kuidas äri ajada – 20 aastat juba ajanud.“ on tüüpiline suhtumine. Tihti ka ettevõtjad on igapäevase masina käimas hoidmisega nii tegevuses, et ei ole aegagi õigete perspektiividega tegeleda. Ehk asi näeb välja nii:

jalgratta leiutamine

Edasi esimese osani: Segmenteerimine

Tahad teada järgmise artikli ilmumisest? Registreeri siin: